Vind je het antwoord op je vraag hier niet terug? Neem dan contact met ons op.
Mijn Account
Klik in het navigatiemenu op "inloggen/registreren" en klik op de knop "Maak een nieuwe account". Vul alle gegevens correct in, en denk eraan om ook het bovenste vak “Pseudoniem” in te vullen. Nadat je het formulier hebt ingediend, ontvang je een mail met een bevestigingslink. Klik hierop en je account is geactiveerd. Je kan nu inloggen en bieden op je favoriete Kringding.
Het kan even duren voor je je activatiemail ontvangt. Na een half uur nog niets ontvangen? Kijk dan eens in je ongewenste mail. Misschien is de mail daarin terecht gekomen. Niet te vinden? Mail dan naar info@uwkringding.be en onze medewerkers brengen de activatie van je account in orde.
Heb je een Hotmailaccount? Voeg dan het mailadres info@uwkringding.be toe aan de lijst met toegestane afzenders. Je kan dit doen door online in te loggen op Hotmail. Ga verder naar “instellingen”, klik op “alle instellingen weergeven” en vervolgens op “Ongewenste e-mail” en “Geblokkeerde afzenders en domeinen”. Indien info@uwkringding.be erbij staat, verwijder hem dan hier en voeg ons mailadres info@uwkringding.be vervolgens toe aan de lijst met “Veilige afzenders en domeinen”.
Ja, maar je kan dit niet zelf. Stuur een mail met de suggestie voor een nieuwe pseudoniem naar info@uwkringding.be en onze medewerkers helpen je verder.
Lukt het niet om in te loggen? Kun je het volgende nakijken?
- Weet je zeker dat je inlogt met je mailadres en een paswoord (en niet met je pseudoniem en je paswoord)?
Indien ja: kun je dan eens proberen om je paswoord te resetten via: https://www.uwkringding.be/account/reminder - Weet je zeker dat je niet ergens anders al bent ingelogd en vergeten bent om uit te loggen?
Dus op een ander tabblad, in een andere brower of op een ander toestel? Het is namelijk niet mogelijk om twee keer of meer ingelogd te zijn.
Indien het nog niet lukt, stuur ons een bericht via info@uwkringding.be en we helpen je graag verder.
Ja. Log in op jouw account. In de verschillende tabbladen die je nu ziet kan je gegevens aanpassen. Opgelet: je pseudoniem en je mailadres kun je niet zelf aanpassen. Als je dit wilt, stuur dan een mail naar info@uwkringding.be en onze medewerkers helpen je verder.
Ja dat kan op aanvraag. Neem hiervoor via info@uwkringding.be contact op met ons. Onze medewerkers zullen onderzoeken of je op het moment dat je je account wil verwijderen nog lopende biedingen hebt of gewonnen veilingen nog niet hebt afgehandeld. Indien niet, dan zal je account direct verwijderd worden. Indien wel, dan zullen wij contact met je opnemen. Pas na regularisatie zal je account verwijderd worden.
Bieden
In principe is elk bod bindend en kan niet worden ingetrokken (zie ook artikel 7 van de Algemene Voorwaarden). In het geval van een duidelijke vergissing kan je evenwel vragen om een bod te laten verwijderen. Stuur dan onmiddellijk, dus voor het aflopen van de veiling, een mail naar info@uwkringding.be met de vraag of je bod kan verwijderd worden.
Opgelet: indien dit regelmatig voorvalt of dicht bij het vervaluur van een item, dan kunnen wij je account blokkeren.
Dat kan. Pas als je actief bent ingelogd, zie je de biedingen op een veiling in realtime verlopen. Zorg er bij het volgen van een veiling dus steeds voor dat je actief bent ingelogd. Opgelet: als je lange tijd inactief bent, word je automatisch uitgelogd.
Dat kan. Als je bent ingelogd en langere tijd inactief bent op de website, dan word je automatisch weer uitgelogd. Check dus bij het bieden steeds of je nog actief bent ingelogd.
Ook is het niet mogelijk om met hetzelfde account ingelogd te zijn op twee toestellen, twee browsers of twee of meer tabbladen binnen dezelfde browser tegelijk. Check dus eerst of je niet ergens anders ook al bent ingelogd.
Dat kan. Het aftelklokje synchroniseert met de tijd van het toestel dat je gebruikt (bv. je smartphone of computer). Het afsluiten van een veiling is daarentegen afhankelijk van servertijd. Dus als die twee niet helemaal gesynchroniseerd zijn, dan kan er inderdaad een tijdsverschil optreden: volgens jouw toestel lijkt de veiling nog niet afgelopen, terwijl de server dit wel al heeft afgesloten (of omgekeerd). Check in dat geval zeker de datum- en tijdsinstellingen van je toestel.
Ja, dat kan. Door een nieuw maximumbod uit te brengen, kun je je eigen maximumbod aanpassen naar een hoger bedrag. Het is niet mogelijk om je maximumbod te verlagen.
Nee, dat kan niet. Na plaatsing kan je een maximumbod niet verwijderen. Heb je een vergissing gemaakt (bijvoorbeeld een komma vergeten), stuur dan onmiddellijk (voor afloop van de veiling) een mail naar info@uwkringding.be met de vraag of je maximumbod kan verwijderd worden.
Opgelet: indien dit regelmatig voorvalt of dicht bij het vervaluur van een veiling, kunnen wij je account blokkeren.
Dat kan. Als een andere klant biedt via het systeem van het maximumbod, dan wordt dat staande bod automatisch met 5% verhoogd bij elk tegenbod, en dit tot iemand 5% over het desbetreffende maximumbod biedt.
Een maximumbod is niet zichtbaar voor andere bieders.
Bij het plaatsen van een bod via de knop 'Eén bod hoger bieden', breng je een bod uit dat 5% hoger is dan het op dat moment weergegeven hoogste bod. Hier wordt geen rekening gehouden met het eventuele (onzichtbare) maximumbod van een andere bieder. Indien een andere bieder een hoger maximumbod heeft geplaatst, zal het bod pas aanvaard worden als het maximumbod van de ander met 5% wordt overschreden.
Bij het plaatsen van een bod via 'Eigen bod', breng je een bod uit met een zelfgekozen bedrag dat, om aanvaard te worden, minstens 5% hoger moet zijn dan het op dat moment weergegeven hoogste bod. Hier wordt geen rekening gehouden met het eventuele (onzichtbare) maximumbod van een andere bieder. Indien een andere bieder een hoger maximumbod heeft geplaatst, zal het bod pas aanvaard worden als het maximumbod van de ander met 5% wordt overschreden.
Bij het plaatsen van een 'Maximumbod', brengt je een bod uit dat 5% hoger is dan het op dat moment weergegeven hoogste bod én geef je onmiddellijk het bedrag aan dat je maximum wil betalen voor het item. Het voordeel is dat telkens iemand anders een tegenbod uitbrengt, jouw bod automatisch met 5% wordt verhoogd tot je maximumbod bereikt is. Het item wordt toegewezen aan een andere bieder zodra hij/zij hoger 5% biedt dan je maximumbod. Het maximumbod is niet zichtbaar voor andere bieders, enkel voor jou.
Bij een maximumbod plaatst het systeem steeds in jouw plaats een bod dat 5% hoger is dan het op dat moment hoogste bod. Het kan echter zijn dat de klant die op dat moment ook het hoogste bod heeft, zelf ook een maximumbod heeft geplaatst dat voor andere klanten niet zichtbaar is. In dat geval verhoogt jouw bod onmiddellijk in overeenstemming met het maximumbod van de andere klant. Zo kan het lijken alsof je ineens een hoog bod hebt geplaatst. Je hebt daarna pas het hoogste bod als je 5% over het maximumbod van de andere bieder gaat.
Een veiling afhandelen
Als je het hoogste bod hebt op een veiling, ontvang je een bevestigingsmail met alle informatie over de desbetreffende veiling: het aangekochte item, de prijs en het afhaalpunt bij de Kringwinkel. Via een knop kan je inloggen op je account bij Uwkringding om de afhandeling van de veiling verder in orde te brengen: duid aan of je het lot wil komen afhalen of dat je het wil laten verzenden. Hierna verschijnen de nodige gegevens in verband met afhaling (uiterste datum + afhaallocatie) of verzending (overschrijvingsgegevens, verzendadres).
Soms gebeurt het dat de bevestigingsmail niet kan worden afgeleverd in de mailbox van de ontvanger. Ook zonder deze mail kan je in je account de veiling afhandelen. Log daarvoor in en navigeer naar het tabblad met je aangekochte veilingen. Naast elke veiling staat een knop om de veiling af te handelen.
Kies je voor verzending? Dan handel je dat hier af. Je hebt geen bevestigingsmail nodig.
Kies je voor afhaling? Dan kan je een print maken van de bevestiging in je account. Hiermee kun je eveneens je veiling afhalen.
Als je je gekochte veiling wil laten verzenden, dan kan je dit volledig regelen in je account. Klik in het overzicht met de aangekochte veiling op de afhandelknop naast de desbetreffende veiling. Je kan hier een verzendadres opgeven en je krijgt alle gegevens voor de overschrijving (prijs veilingitem + verzendkosten + referentie). Zodra onze diensten de betaling bevestigen, wordt jouw pakket ingepakt en naar de post gebracht.
In je account en in de bevestigingsmail die je ontving, vind je alle gegevens terug van het Kringwinkelpunt waar je je veiling kan afhalen. Je hebt hiervoor 14 kalenderdagen de tijd. Bij afhaling wordt steeds een kopie van de bevestigingsmail en je identiteitskaart gevraagd.
Als je het hoogste bod hebt op twee of meer veilingitems van hetzelfde Kringwinkelcentrum, dan kan je dit centrum contacteren met de vraag of de veilingen in één verpakking verstuurd kunnen worden. Indien dit het geval is, dan volstaat het om slechts éénmaal de verzendkosten te betalen.
Jazeker. Als je als onderneming een factuur wil van je aankoop, contacteer dan voor betaling van het goed het Kringwinkelcentrum waar je de desbetreffende veiling aankocht. Je vindt alle contactgegevens op de pagina met overzicht van de Kringwinkelcentra.
Ja, dat kan. Er geldt een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen op je aankoop, te rekenen vanaf het moment van de levering of afhaling. Meld het Kringwinkelcentrum waar je de aankoop deed schriftelijk dat je wilt afzien van de aankoop. Opgelet: als dit meerdere keren voorkomt, dan zien we ons genoodzaakt om je account te blokkeren. In de algemene voorwaarden vind je hierover meer uitleg.
Jazeker. Tenzij in de omschrijving van de veiling is aangegeven dat het desbetreffende elektrisch toestel niet werkt of niet werd getest, geldt op je aankoop een garantie van 1 jaar. Meer informatie vind je op de pagina met de algemene voorwaarden.
Ja, dat kan. Via “Mijn account” > “Mijn leveringsadressen” kan je verschillende verzendadressen aanmaken. Je kan deze een verschillende benaming geven, bv. Thuis, Werk, BPOST Pakjesautomaat, BPOST Afhaalpunt …
Ja, dat kan. Zet bij de benaming van je leveringsadres dan duidelijk 'BPOST PAKJESAUTOMAAT' of 'BPOST AFHAALPUNT’.
Klantendienst
De algemene klantendienst van Uwkringding is bereikbaar van ma-do van 9u-16u30 en vrij van 9u-14u30. Je kan ons bereiken via het formulier in op de pagina van de klantenservice of mail naar info@uwkringding.be. We streven ernaar om je vraag op werkdagen binnen de 48u te beantwoorden.
Op zon- en feestdagen is de klantendienst niet bereikbaar.
Heb je een vraag over een lopende veiling of over de afhandeling van een gekochte veiling bij een bepaald Kringwinkelcentrum? Dan kan je de contactgegevens van dat Kringwinkelcentrum terugvinden op de pagina met de deelnemende Kringwinkelcentra.
Heb je een vraag over de werking van de website of een andere algemene vraag? Vul dan het formulier in op de pagina van de klantenservice of mail je vraag naar info@uwkringding.be. We streven ernaar om je vraag op werkdagen binnen de 48 uur te beantwoorden.
Heb je een klacht over een gekochte veiling? Dan neem je best contact op met het Kringwinkelcentrum waar je het veilinglot hebt aangekocht. Je vindt alle contactinformatie op de pagina met de deelnemende Kringwinkelcentra.
Het je een klacht over de website? Vul dan het formulier in op de pagina van de klantenservice of mail je klacht naar info@uwkringding.be. We streven ernaar om je bericht op werkdagen binnen de 48 uur te beantwoorden.